ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΕΛΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ERASMUS+ 2023-2024:  «UNITY IN DIVERSITY»

2022-2-PL01-KA210-SCH-000095202

Το πρόγραμμα Erasmus+ Unity in Diversity απέφερε θετικά αποτελέσματα σε πολλούς τομείς. 

Μαθητές

Οι μαθητές ανέφεραν βελτιωμένες δεξιότητες ΤΠΕ και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στη χρήση της αγγλικής γλώσσας, με πολλούς να αισθάνονται πιο άνετοι στην επικοινωνία. Η εμπειρία ενίσχυσε την ικανότητά τους να συνεργάζονται σε ομάδες, να εργάζονται αποτελεσματικά με συνομηλίκους από άλλες χώρες και να δημιουργούν διαρκείς φιλίες. Επιπλέον, το πρόγραμμα καλλιέργησε έντονο ενδιαφέρον για διαφορετικούς πολιτισμούς, βοηθώντας τους μαθητές να αναπτύξουν μια αίσθηση ευρωπαϊκής συνείδησης και εκτίμησης για την πολιτισμική ποικιλομορφία, διευρύνοντας τις προοπτικές τους και καλλιεργώντας πνεύμα συμπερίληψης και ενότητας.

 

 

 

 

 

Αυτές οι απαντήσεις υποδεικνύουν ότι το έργο είχε ισχυρό θετικό αντίκτυπο στους μαθητές, ιδιαίτερα στη δημιουργία διεθνών φιλικών σχέσεων (84,3%), στην απόκτηση πολύτιμων εμπειριών (75,7%) και στη βελτίωση των δεξιοτήτων τους στην αγγλική γλώσσα (72,9%). Η ευρωπαϊκή συνείδηση και οι δεξιότητες στις ΤΠΕ βελτιώθηκαν επίσης για σημαντικό αριθμό συμμετεχόντων.

 

 

Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών αισθάνθηκε ότι το έργο είχε ουσιαστικό αντίκτυπο στη σχολική τους εμπειρία.

 

 

Αυτά τα δεδομένα δείχνουν ότι σχεδόν όλοι οι μαθητές (97,1%) γνωρίζουν το πρόγραμμα Erasmus+, γεγονός που υποδηλώνει υψηλό επίπεδο εξοικείωσης των συμμετεχόντων.

 

Γονείς 

1. Πολλοί γονείς ανέφεραν ότι τα παιδιά τους συμμετείχαν στο έργο για διάφορους σημαντικούς λόγους: 

- Βελτίωση Δεξιοτήτων στην Αγγλική Γλώσσας:

 Η πλειοψηφία των απαντήσεων τόνισε τη σημασία της ενίσχυσης της γνώσης της αγγλικής γλώσσας. 

- Κατανόηση Πολιτισμών:

 Οι γονείς εκτίμησαν την ευκαιρία των παιδιών να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση διαφορετικών πολιτισμών, ειδικά των χωρών εταίρων (Πολωνία, Τουρκία, Ελλάδα, Ρουμανία). 

-Δημιουργία φιλικών σχέσεων:

 Σημαντικός αριθμός γονέων επισήμανε τη δυνατότητα δημιουργίας φιλικών σχέσεων με μαθητές από άλλες χώρες. 

- Δεξιότητες ΤΠΕ:

 Αρκετοί γονείς αναφέρθηκαν στο ενδιαφέρον των παιδιών τους για τη βελτίωση των δεξιοτήτων τους στις ΤΠΕ μέσω του προγράμματος.

- Νέες Εμπειρίες και Κίνητρα:

Πολλές οικογένειες εκτίμησαν τις νέες εμπειρίες ζωής και τη μεγαλύτερη διάθεση για εκμάθηση ξένων γλωσσών. 

 

2. Υψηλό κίνητρο στην  Εκμάθηση Γλωσσών: Οι περισσότεροι γονείς βαθμολόγησαν το κίνητρο των παιδιών τους για εκμάθηση ξένων γλωσσών με 5 (πολύ υψηλό) ή 4, δείχνοντας θετική επιρροή του έργου στον ενθουσιασμό για τη γλωσσική μάθηση. 

 

 

 

3. Βελτίωση Δεξιοτήτων Επικοινωνίας 

Ισχυρές Δεξιότητες Επικοινωνίας: Η πλειονότητα των απαντήσεων έδειξε ότι οι δεξιότητες επικοινωνίας των παιδιών βελτιώθηκαν, βαθμολογώντας τη βελτίωση με 5 ή 4. 

 

4. Πολιτισμική Επίγνωση και Γνώση του Προγράμματος Erasmus+

Γνώση Πολιτισμών Εταίρων: Πολλοί γονείς δήλωσαν ότι ήταν καλά ενημερωμένοι για τους πολιτισμούς των χωρών εταίρων, με τους περισσότερους να απαντούν ότι γνωρίζουν «πολλά» ή «αρκετά». 

Γνώση του Erasmus+: Ένας σημαντικός αριθμός γονέων ανέφερε ότι γνώριζε το πρόγραμμα Erasmus+ και τα οφέλη του, με ορισμένους να δηλώνουν ότι έμαθαν περισσότερα μέσω του προγράμματος.

5. Ανοχή και Ανοιχτόμυαλη Στάση

Αυξημένη Ανοχή: Οι περισσότεροι γονείς ανέφεραν ότι το επίπεδο της ανοχής τους αυξήθηκε λόγω του προγράμματος. Αυτή η ανάπτυξη της ανοιχτόμυαλης στάσης υποδεικνύει ότι το πρόγραμμα ενίσχυσε με επιτυχία τον σεβασμό και την κατανόηση για διαφορετικούς πολιτισμούς.

6. Επιπρόσθετα Σχόλια

Πολλοί συμμετέχοντες εξέφρασαν θετικά συναισθήματα για την αξία του προγράμματος, με τις οικογένειες να εκφράζουν ευγνωμοσύνη και ικανοποίηση:

Θετική Εμπειρία: Πολλοί ανέφεραν ότι τα παιδιά τους είχαν μια υπέροχη εμπειρία, αποκαλώντας την «ιδιαίτερη» ή «τέλεια». 

Ενδιαφέρον για Μελλοντικά Προγράμματα: Ορισμένοι γονείς εξέφρασαν ενδιαφέρον για μελλοντικές ευκαιρίες συμμετοχής σε παρόμοια προγράμματα, αντικατοπτρίζοντας την ικανοποίηση και την αντίληψη της αξίας της εμπειρίας.

 

 

 

 

Το πρόγραμμα "Ενότητα στη Διαφορετικότητα" ωφέλησε σημαντικά τους μαθητές ενισχύοντας τις δεξιότητές τους στην αγγλική γλώσσα και την τεχνολογία, ενθαρρύνοντας φιλίες μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών και εμβαθύνοντας στην πολιτισμική κατανόηση, ειδικά των συνεργαζόμενων χωρών (Πολωνία, Τουρκία, Ελλάδα και Ρουμανία). Οι γονείς ανέφεραν υψηλό κίνητρο στα παιδιά τους για να μάθουν ξένες γλώσσες και παρατήρησαν βελτίωση στις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Πολλοί επίσης παρατήρησαν αυξημένη ανοχή και ανοιχτόμυαλη στάση ως αποτέλεσμα του προγράμματος. Συνολικά, οι οικογένειες εξέφρασαν ικανοποίηση και ευγνωμοσύνη για την εμπειρία, με αρκετούς να είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε παρόμοιες πρωτοβουλίες στο μέλλον.

Εκπαιδευτικοί 

Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν σημαντικές βελτιώσεις στις συνεργατικές τους δεξιότητες, με πολλούς να αναφέρουν ενισχυμένη ικανότητα να συνεργάζονται αποτελεσματικά με συναδέλφους από άλλες χώρες. Οι οργανωτικές και γλωσσικές δεξιότητες παρουσίασαν επίσης σημαντική βελτίωση, με την πλειονότητα των δασκάλων να βαθμολογούν αυτές τις περιοχές υψηλά. Επιπλέον, το πρόγραμμα αύξησε κατά πολύ την ευρωπαϊκή τους συνείδηση, ενισχύοντας την ανοχή και την κατανόηση. Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν επίσης σημαντική αύξηση στις δεξιότητές τους στις ΤΠΕ, ιδιαίτερα με εργαλεία όπως το Padlet, Canva και PosterMyWall. Συνολικά, το πρόγραμμα συνέβαλε σε θετικές αλλαγές στις μεθόδους διδασκαλίας τους, εμπλουτίζοντας την εμπειρία στην τάξη και παρέχοντας νέες ευκαιρίες στους μαθητές να ασχοληθούν με τα αγγλικά και διαφορετικούς πολιτισμούς. 

 

1.     Βελτίωση Σημαντικών Τομέων

Συνεργατικές Δεξιότητες: Ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών (περίπου 90%) ανέφεραν βελτιώσεις στην ικανότητά τους να συνεργάζονται με συναδέλφους από άλλες χώρες, με πολλούς να βαθμολογούν τη βελτίωση ως 5 (άριστη).

 Πολλοί εκπαιδευτικοί εξέφρασαν ότι το πρόγραμμα ενίσχυσε την ικανότητά τους να εργάζονται σε ομάδες, τονίζοντας τη σημασία της διαπολιτισμικής συνεργασίας.

Οργανωτικές Δεξιότητες: Περίπου το 85% των απαντήσεων σημείωσαν βελτίωση στις οργανωτικές δεξιότητες, με τις περισσότερες βαθμολογίες να είναι 4 ή 5, δείχνοντας ισχυρή θετική επίδραση στην ικανότητά τους να προγραμματίζουν και να διαχειρίζονται έργα.

Γλωσσικές Δεξιότητες: Ένα μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών (περίπου 90%) ανέφερε αύξηση της γλωσσικής τους ικανότητας, ιδιαίτερα στα αγγλικά. Πολλοί από αυτούς βαθμολόγησαν τη βελτίωση ως 5 (σημαντική βελτίωση), επισημαίνοντας τα γλωσσικά οφέλη του προγράμματος.

Ευρωπαϊκή Συνείδηση: Η ευρωπαϊκή συνείδηση έλαβε υψηλές βαθμολογίες, με πάνω από το 80% των εκπαιδευτικών να δηλώνουν ότι απέκτησαν καλύτερη κατανόηση των ευρωπαϊκών πολιτισμών και εκπαιδευτικών συστημάτων μέσω του προγράμματος.

Δεξιότητες ΤΠΕ: Πολλοί εκπαιδευτικοί (περίπου 75%) ανέφεραν σημαντική βελτίωση στις δεξιότητές τους στις ΤΠΕ, κυρίως με εργαλεία όπως το PosterMyWall, Padlet και Canva, με τις βαθμολογίες να κυμαίνονται συνήθως μεταξύ 4 και 5.

 

2.      Επίδραση στην Προσωπική και Επαγγελματική Ανάπτυξη

Ανοχή & Ανοικτόμυαλη Στάση: Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (90%) δήλωσαν ότι το πρόγραμμα συνέβαλε στην αύξηση της ανοχής και της κατανόησης των διαφορετικών πολιτισμών, κάτι που είναι καθοριστικό για την ενίσχυση ενός πιο συμπεριληπτικού περιβάλλοντος στην τάξη.

Επίδραση στη Σχολική Ζωή: Η μεγάλη πλειοψηφία (περίπου 85%) ανέφερε ότι το έργο έφερε θετικές αλλαγές στη σχολική τους ζωή, περιλαμβάνοντας περισσότερες ευκαιρίες για τους μαθητές να χρησιμοποιούν τα αγγλικά, να ασχολούνται με διαφορετικούς πολιτισμούς και να ζουν νέες μαθησιακές εμπειρίες.

3.      Νέες Εμπειρίες και Συνδέσεις

Νέες Εμπειρίες: Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών (90%) ανέφερε ότι απέκτησαν πολύτιμες νέες εμπειρίες από το πρόγραμμα, οι οποίες θα ενσωματωθούν στις διδακτικές τους πρακτικές.

Σύνδεση με Εκπαιδευτικούς: Ένας σημαντικός αριθμός (πάνω από 80%) εκτίμησε την ευκαιρία να συνδεθούν με εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες, διευρύνοντας το επαγγελματικό τους δίκτυο και ανταλλάσσοντας διδακτικές πρακτικές.

 

 

 

Σύνοψη Αξιολόγησης

Τα σχόλια όλων των εμπλεκόμενων ατόμων δείχνουν ότι το πρόγραμμα είχε θετική επίδραση στην εμπειρία των μαθητών στο σχολείο, καθιστώντας τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και ευχάριστη. Οι μαθητές ανέφεραν ότι αναπτύχθηκαν προσωπικά, απέκτησαν ισχυρότερη αίσθηση ευρωπαϊκής ταυτότητας και δημιούργησαν διαρκείς φιλίες με συνομηλίκους από άλλες χώρες. Ανέπτυξαν χρήσιμες δεξιότητες, κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας, και έμαθαν για άλλους πολιτισμούς. 

Για τους γονείς, το πρόγραμμα βοήθησε τα παιδιά τους να αναπτυχθούν πέρα από το ακαδημαϊκό επίπεδο, ενθαρρύνοντάς τα να είναι ανοιχτόμυαλα, να κατανοούν άλλους πολιτισμούς και να γίνουν πιο ολοκληρωμένοι άνθρωποι. 

Για τους εκπαιδευτικούς, το πρόγραμμα αποτέλεσε μια ευκαιρία να συνδεθούν με εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες, να μοιραστούν ιδέες και να παρατηρήσουν τη θετική επίδραση στην κινητοποίηση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών. 

Συνολικά, αυτή η αξιολόγηση επιβεβαιώνει ότι το πρόγραμμα Erasmus+ κατάφερε να χτίσει ένα αίσθημα κοινότητας, μάθησης και πολιτισμικής κατανόησης μεταξύ μαθητών, γονέων και δασκάλων. Αυτή η κοινή εμπειρία όχι μόνο ωφέλησε κάθε συμμετέχοντα, αλλά συνέβαλε και στη δημιουργία μιας πιο φιλόξενης και υποστηρικτικής σχολικής κοινότητας.

 

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το πρόγραμμα Erasmus+ Unity in Diversity: Μια Εμπειρία Συνεργασίας και Σεβασμού για τη Διαφορετικότητα

Οικοδομώντας νέους ορίζοντες για ένα σύγχρονο σχολείο - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΕΡΓΟ